TRYB JASNY/CIEMNY

Z wizytą w Berlinie ♥

Kolejny rok podtrzymuję tradycję i zaraz po Świętach Bożego Narodzenia wyruszam do mojego ulubionego europejskiego miasta - Berlina! Nie potrafię powiedzieć, co jest w nim takiego przyciągającego, czy to architektura, klimat, ludzie, ale mogłabym tam zamieszkać w tej chwili! Okres świąteczny to chyba jeden z lepszych momentów na wyjazd, wtedy oprócz samego miasta zaczarują Was uliczne jarmarki!
W kwestii organizacyjnej, jak zawsze postawiłyśmy na przejazdy Polskim Busem i Simple Express, a nocleg zarezerwowałyśmy w Hostel City Bed w samym sercu Berlina i oczywiście w niskiej cenie! :)
Obowiązkowy punkt na mapie - Brama Brandenburska! Liczę, że kiedyś uda mi się załapać na Sylwestra właśnie w tym miejscu. A w tym roku było już tak blisko :)
Jedno z moich ulubionych miejsc w Berlinie i
najwspanialsza choinka w Sony Center
Prawie udało mi się zmieścić wszystko w bombce :)
Wieża telewizyjna :)
Wizyta w Dunkin' Donuts także stała się naszą małą tradycją. Zawsze wybieramy lokal położony w samym centrum, gdzie oprócz pysznych pączków czekają na nas wspaniałe widoki, polecam szczególnie wieczorem!
Nie wiem ile dni czy tygodni trzeba poświęcić by móc zwiedzić wszystkie ciekawe obiekty w Berlinie. Byłam tam już wiele razy, a lista miejsc do odwiedzenia wciąż jest baaaardzo długa! Tym razem wybrałyśmy się do Muzeum Żydowskiego. Jest to zdecydowanie inne muzeum od tych, w których byłam do tej pory; nowoczesne i pełne symboli. Szczególne wrażenie zrobiła na mnie Wieża Holocaustu, w której wydaje się, że nie mamy drogi ucieczki oraz pomieszczenie pełne krzyczących twarzy, ułożonych na podłodze.
Udałyśmy się też na poszukiwanie Checkpoint Charlie, czyli jednego z najpopularniejszych przejść granicznych między NRD a Berlinem Zachodnim
Nie mogłyśmy przejść obojętnie obok wyprzedaży w Primarku, a właściwie to nawet w dwóch. Zdecydowanie przeceny były w tym roku najlepsze od kilku lat, ale o tym opowiem Wam innym razem :)

Komentarze

1. Jak tam jest pięknie ;)
    klimatycznie bardzo.

OdpowiedzUsuń
  2. Jejku bardzo chciałabym zwiedzić to miasto.
    Mam nadzieję, że się uda :)

3. Chciałabym kiedyś pojechać do Berlina. To muzeum musi być wspaniałe.

zapraszam do mnie-klik

OdpowiedzUsuń
  4. świetna relacja, aż chciałoby się tam być :)

5. ogromna masa wspaniałych zdjęć, zazdroszczę wyjazdu :)

6. Byłam już parę razy w Berlinie w okresie świątecznym :) Twoje zdjęcia przypominały mi także to, co sama zwiedzałam, ale... ileż jeszcze w tej relacji zobaczyłam nowości :) Daleka podróż! Ode mnie do Berlina jest ok 1-1,5 :) Pozdrawiam!

OdpowiedzUsuń
  7. Piękne zdjęcia. a te pączki... marzenie :)

8. Na pewno odpoczełaś i nie chciało Ci się wracać do Polski? Pozdrawiam. Cudny Berlin.

9. Byłam parę razy w Berlinie, ale tylko przejazdem i raz w tej wieży telewizyjnej, i szczerze żałuję, że nie miałam okazji pobyć tam dłużej, może jeszcze się nadarzy okazja :)

www.aissilup.blogspot.com

OdpowiedzUsuń
  10. Już niebawem też odwiedzę to miasto ;)
    Super fotki !!!
    Pozdrawiam serdecznie
    Zocha

OdpowiedzUsuń
  11. Sylwia wiecznie w podróży :) cudne zdjęcia, mała przygoda a wspomnienia pewnie do końca życia :)

12. Swietnee zdjęcia :)
    Zapraszam do mnie http://www.looyourself.blogspot.com/

OdpowiedzUsuń
  13. Ja w Berlinie byłem na początku sierpnia 2014 r. i nie powiem bym chciał wrócić do Berlina. Miałem wrażenie, że to po prostu większy Poznań, tylko dalej.
    To co zwróciło moją szczególną uwagę to smród. Przechodząc obok stacji metra czy to w dzielnicy Nakuln czy niedaleko Bramy Brandenburskiej gdzieś z kanalizacji czułem fetor jak z najgorszj obory.

To co jest fajne w Berlinie to park po lotnisku Tempelhoff, to robi mega dobre wrażenie, wymarzone miejsce w mieście.

OdpowiedzUsuń
  14. Berlin, który ja widziałem: https://www.dropbox.com/sh/1lvebvrg6feknym/AAAcoLsMlfFcfZt3DAMeKvwwa?dl=0